شناسهٔ خبر: 144505 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن:

۳۰ هکتار زمین به محدوده شهری شهرستان خوانسار الحاق شد 

محمد شاهی/ خوانسار  رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی به محدوده قانونی شهری شهرستان خوانسار و تغییر کاربری آن انجام شد.

سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اصفهان؛ اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۱۷ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد حدود یک هزار و ۴۱۵ نفر واجد شرایط بودند و ۹۵۶ نفر تایید نهایی شدند.   

وی با اشاره به اینکه پروژه ۱۰۶ واحدی گروه ساخت سونقان خوانسار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در حال ساخت است، افزود: برای تامین زمین مابقی متقاضیان اراضی برای ساخت ۹۰۰ واحد در نظر گرفته شده که بصورت گروه ساخت اجرا می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار ادامه داد: تلاش می‌کنیم اراضی به صورت دو نفره یا چهار نفره و پلاک‌های ۲۰۰ متری به متقاضیان تحویل شود.   

شاهی با بیان اینکه برای ۳۵ نفر از ایثارگران واجد شرایط تخصیص زمین انجام شده و یا در حال سیر مراحل هستند عنوان کرد: برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۸۷ نفر در شهرستان خوانسار ثبت‌نام کردند که تخصیص پلاک زمین به آنان در مرحله تکمیل پرونده است.   

وی گفت: در راستای تحقق اهداف دولت در طرح نهضت ملی مسکن، الحاق ۳۰ هکتار اراضی دولتی به محدوده قانونی شهری شهرستان خوانسار انجام و تغییر کاربری داده شد.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار اظهار کرد: همچنین برای ۲۲ هکتار اراضی داخل محدوده شهر (گلستانه) با تغییر کاربری و تهیه نقشه تفکیکی، در حال انجام و واگذاری است.